سلام ، به وبسایت کتابخانه فراسوی دانش خوش آمدید.

با 7 کتاب حال خوب کن آشنا شو

با 7 کتاب حال خوب کن آشنا شو

همه‌ی ما انسان‌ها در زندگی یک سری افت خلق‌هایی داریم. بسته به شرایط بیرونی یا عوامل گذشته هر از گاهی طبیعی است که با احساس غم مواجه شویم. پیشنهاد شما برای بیرون رفتن از این حالت کرختی چیست؟ یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به حال خوب می‌تواند مطالعه‌ی یک کتاب خوب باشد. در این مقاله قصد داریم با 7 کتاب حال خوب کن آشنا شویم. پس در این مقاله از سایت فراسوی دانش با ما همراه باشید.

هفت کتاب حال خوب کن

در ادامه با هفت اثر انگیزیشی یا همان آثار حال خوب کن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

۱. کتاب حال خوب کن نیروی حال

۱. کتاب حال خوب کن نیروی حال

 

همان طور که اشاره شد گاهی اوقات علت ناخوشی ما می‌تواند گیر کردن در گورستان گذشته باشد. این اثر انگیزشی به شما کمک می‌کند قدر زمان حال را بدانید. یک فرد می‌تواند حتی با وجود این که در اوج افسردگی است ناگهان تلنگری بخورد. تصمیم بگیرید با تمرکز بر المان‌های طبیعت، که شاید هم وجودشان برای ما تکراری شده، ذهن خود را برای مدتی خاموش کنید.

نویسنده‌ی این کتاب آکهارت تول اعتقاد دارد که ذهن انسان‌ها همواره با قضاوت اتفاقات گذشته و خیال‌پردازی و نگرانی از زندگی آینده‌ به کمک یک زنجیر، محدود شده است. به نوعی وظیفه‌ی اصلی ذهن ما تحمل استرس و هیجانات روحی است. تنها چیز بی اهمیت زمان حال می‌باشد.

بخشی از این کتاب…

هوایی را که به درون بدن تو وارد و خارج می‌شود احساس کن. لحظه‌ی حال تنها واقعیتی است که باید با آن مواجه شوی، تو همواره با لحظه‌ی حال طرف هستی؛ نه آینده. تو هرگز با آینده طرف نمی‌شوی.

۲. کتاب حال خوب کن فال نیک

از شما می‌خواهم چند لحظه‌ای چشمان خود را ببندید و فرض کنید دنیا دارد تمام می‌شود. به طوری که تمامی افراد مطلع‌اند که صرفا چند روز دیگر تا اتمام دنیا باقی است. در آن شرایط چه میزان به خاطر یک سری مسائل ناراحت و نگران هستیم؟ در آن شرایط آیا هنوز هم یک سری موضوعات، که آن‌ها را به دید خودمان به اسم مشکل صدا می‌زنیم، برای ما اهمیتی دارند؟ غصه می‌خوریم از وجودشان یا این که به آگاهی می‌رسیم وجودشان را بپذیریم؟ حسرت‌های ما در آن شرایط دچار چگونه تغییری می‌شوند؟ دسته‌ای از شما بار خود را برای بهشت آماده کرده‌اید و گروهی هم بسیار وحشت زده هستند‌.

واشنگتن پست درباره این اثر انگیزشی گفته است…

«بسیاری از ابداعات ادبی که در پلات و بخش‌هایی از داستان به‌ کار رفته‌اند، بسیار خوب هستند و کتاب شخصیت‌پردازی بسیار خوبی دارد. عجب کتابی! این که این کتاب فیلمی جهنمی خواهد شد یا فیلمی بهشتی، انتخاب شما است.»

۳. کتاب حال خوب کن تئوری انتخاب

۳. کتاب حال خوب کن تئوری انتخاب

یکی از منابع مفیدی که برای روان درمانی استفاده می‌شود، کتاب تئوری انتخاب ویلیام گلاسر می‌باشد. به کمک این کتاب می‌توانیم منشأ تمامی افکار، احساسات، انتخاب و حتی عامل‌های انگیزه‌ی خود را بیابیم. اگر به حالت افسردگی، خمودگی و پوچی رسیده‌اید؛ این کتاب می‌تواند دریچه‌ای روشن به زندگی با حال بهتر نشان دهد.

یکی از بزرگترین راهنمایی‌های این کتاب کمک در شناخت نیازها و احساسات است. در نتیجه افراد با مطالعه‌ی این اثر انگیزشی بهتر می‌توانند در گزینش اهداف و انتخابات موفق باشند. گلاسر معتقد است که « اگر ما انسان‌ها رفتارهای موثر و مسئولانه‌ای انتخاب کنیم، به نوعی یاد بگیریم هم نیاز خود را بر طرف کنیم و هم مانع برآوردن نیازهای دیگر افراد نشویم؛ خشنود، کامیاب، شاداب و با طراوت خواهیم بود و در نتیجه همواره زندگی را به دلخواه خودمان پیش خواهیم برد.»

4. کتاب انسان در جست و جوی معنا

معرفی این اثر انگیزشی را با یک جمله از ویکتور فرانکل آغاز می‌کنیم. وی می گوید:« هر وقت کسی رویای عمیقی در زندگی نداشته باشد تا دنبالش کند مدام سعی می‌کند حواسش را با لذت‌های زودگذر پرت کند.»

دکتر فرانکل  پدر علم معنا درمانی و نویسنده‌ی اثر بسیار جذاب به نام انسان در جستجوی معنا است. فرانکل اسیر آلمان‌ها می‌شود. او را به اردوگاهی می‌برند که کوره‌های آدم سوزی، نیروهای کار اجباری و غیره بوده است. فرانکلین متوجه  می‌شود که در این اردوگاه از هر ۲۸ نفر که وارد می‌شوند ۲۷ نفر قبل از این که به شکنجه برسند می‌میرند و فقط یک نفر زنده می‌ماند. سوالی ذهنش را درگیر می‌کند که چرا افراد قبل از شکنجه می‌میرند. شروع می‌کند برای علت زنده ماندن افراد فرضیه‌ساری می‌کند.

 چه کسانی زنده می‌مانند؟

گمان می‌کند افرادی که دارای نیروی جسمانی و هوش بیشتر هستند زنده می‌مانند. اما فرضیه‌ی او رد می‌شود. با اسرا مصاحبه می‌کند. برنامه شما برای آینده چیست؟ آیا امید به زندگی دارید؟ عده‌ی زیادی پاسخ می‌دهند که: «اسیر آلمان شدن همانا مردن همانا» ولی می‌بیند عده ی کمی هم می‌گویند بله من دوست دارم دختر کوچکم را ببینم. خانواده ام را ببینم. دلم برای شهرم تنگ شده است.

فرانکل می‌گوید: «من وقتی که اسیر آلمان‌ها شدم، آلمانی‌ها تمام تحقیقات علمی و دست‌نوشته‌هایم را از من گرفتند. در تمام طول اسارت این ذوق و شوق را داشتم که برگردنم و کتابم را مجدد بنویسم و چیزهایی که اینجا یاد گرفتم را تبدیل به متن علمی بکنم.»

نتیجه

در نهایت او نتیجه می‌گیرد کسانی زنده می‌مانند که دلیل محکمی برای زنده ماندن داشتند. به بیانی دیگر بی‌هدفی قاتل خاموش انسان‌ها است. به این موضوع فکر کنید که الان کسانی با شوق و ذوق زیاد به دنبال اهداف خود می‌روند که دلیل محکمی دارند. اگر بارها و بارها هدفی برای خود تعیین کرده ولی ناتمام آن را رها کرده‌اید به این خاطر است که دلیل مناسبی برای رسیدن به این هدف نداشتید. پس ضمن مطالعه‌ی این اثر انگیزشی توصیه می‌کنیم حتما اهداف خود را مرور کنید.

5. اثر انگیزشی شفای زندگی

5. اثر انگیزشی شفای زندگی

 

 

لوئیز هی، نویسنده و سخنران انگیزشی، نویسنده کتاب شفای زندگی در حوزه روانشناسی است. هر شخصی اگر یکی از کتاب‌های این نویسنده را مطالعه کرده باشد در صورت عمل حتما تاثیرات آن را در زندگی خود خواهد دید. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شد و به یکی از کتاب‌های الهام بخش معروف شد.

نویسنده اشاره می‌کند تنها چیزی که با آن برخورد می‌کنیم تفکر ما است. پس در صورت آگاهی آن فکر می‌تواند به راحتی تغییر کند. لوئیس در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه افکار ما می‌تواند آینده‌ی ما را تشکیل دهد. روش نویسنده برای همراهی مخاطب شناسایی مشکلات او است. همچنین اشاره می‌کند که عامل کلیدی مشکلات ما انسان‌ها عدم عشق ورزیدن به خود است.

6. کتاب راز سایه

اگر در داستان غم انگیزه خود باقی مانده‌اید و نمی‌دانید برای چه ماموریتی به این دنیا آمده‌اید توصیه می‌کنیم این کتاب را حتما مطالعه کنید. این اثر انگیزشی مخصوص افرادی است که در شرایط بحرانی هستند و تحت تاثیر آن موقعیت قرار گرفتند. این کتاب در ارتباط با خود شناسی است و به شما کمک می‌کند تا در شرایط بحرانی و سختی که هستید ابعاد دیگری از زندگی بنگرید.

7. وضعیت آخر

7. وضعیت آخر
این اثر انگیزشی رفتار افراد را به زبانی ساده توضیح می‌دهد. این نویسنده شخصیت انسان را به سه بخش کودک، بالغ و والد تقسیم می‌کند. نویسنده معتقد است با درک درست رفتارهای هر قسمتی از زندگی می‌توان بررسی کرد که رفتار شخص متقابل از کدام بخش نشأت می‌گیرد. این کتاب دربرگیرنده همه‌ پژوهش‌ها، طبابت سی‌ساله‌، همه‌ مشاهدات و تحقیقات نویسنده می‌باشد که با روش تحلیل رفتار متقابل، مسائل مختلف شخصی و اجتماعی را بررسی و به دقت تحلیل می‌کند.

در پایان

در این مقاله 7 مورد از کتاب های حال خوب کن را به شما معرفی کردیم. با عضویت در کتابخانه فراسوی دانش می‌توانید این آثار انگیزشی را به امانت گرفته و مطالعه کنید. در مقالات بعدی کتب بیشتری به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.
ارسال نظر
https://slot-deposit-10rb.digitalcommons.nc.gov/
https://slot-deposit-qris.digitalcommons.nc.gov/
https://spadegaming.digitalcommons.nc.gov/
https://pg-soft.digitalcommons.nc.gov/
https://habanero.digitalcommons.nc.gov/
https://cq9.digitalcommons.nc.gov/
https://bonus-garansi-kekalahan.digitalcommons.nc.gov/