سلام ، به وبسایت کتابخانه فراسوی دانش خوش آمدید.

معرفی 10 کتاب

معرفی 10 کتاب

کتاب ها بهترن آموزگار برای انسان هستند. به طوری که علامه طباطبایی می گوید :« به نظر من، کتاب بیش از درس و معلم به انسان می آموزد. من نُه دهم معلومات خود را از کتاب آموخته‌ام و یک دهم را از معلم و درس». به همین خاطر ما نیز در فراسوی دانش تصمیم گرفته‌ایم شما را با 10 اثر پرمخاطب و بی‌نظیر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

ده کتاب برتر

ما در اینجا از میان پرمخاطب‌ترین و برترین کتاب هایی که میان مردم دست به دست می‌شوند، 10 اثر برتر، که می‌توانند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند، به شما معرفی خواهیم کرد. پیش از این نیز در مقالاتی دیگر به همین عنوان آثار پرطرفدار دیگری را به شما معرفی کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها نیز نگاهی بیندازید.

 

1) استراتژی فروش به شیوه گرگ وال استریت

1) استراتژی فروش به شیوه گرگ وال استریت

در جایی از این کتاب می‌خوانیم که اگر كسي محكم با شما دست مي دهد، شما هم بايد محكم به او دست بدهيد؛ البته تا حد خاصي. منظورم اين است كه نبايد با او مسابقه بدهيد. این جمله به خوبی سبک خاص و جالب کتاب در آموزش سیاست‌های رفتار با دیگران در جهت منافع خود را نشان می‌دهد. اگر فروشنده نیستید و به فروشندگی علاقه دارید و می‌خواهید صاحب کسب و کار خودتان شوید، این ‌کتاب می‌تواند برایتان باارزش باشد. زیرا شما می‌توانید اندیشه، رویا و خواسته‌هایتان را به گونه ای بیان کنید که هم افراد را ترغیب کنید هم بتوانید به خواسته‌هایتان در زندگی برسید. نویسنده به طور مستقیم به فیلم گرگ وال استریت اشاره کرده است که می توانند افراد را با استفاده از یک سیستم فروش جادویی،به فروشندگان جهانی تبدیل کند.

 

2) کتاب نترس، بر اضطراب غلبه کن

2) کتاب نترس، بر اضطراب غلبه کن

همان طور که می دانید اضطراب یک استرس عاطفی و فیزیکی قوی ایجاد می کند. اضطرابی که ما اغلب قادر به مقابله با آن نیستیم. فروگات، نویسنده ی این اثر، هم اکنون مدیر اجرایی مرکز رفتار درمانی، عقلانی و هیجانی در نیوزلند می‌باشد. او در این کتاب با اصول رفتاری و شناختی به شما یاد می دهد که اضطراب خود را همراه اصول و تکنیک مهار کنید. یا حتی آن را از بین ببرید. در این اثر شما معنی و مفهوم اضطراب را درک کرده و با راهبردها و فنون، سعی بر مدیریت آن می‌کنید. هم چنین با انواع اضطراب آشنا ‌می‌شوید که با شناخت آن ها می‌توانید خودتان را به مرحله خود یاری یا خود درمانی برسانید.

 

3) راز و رمز موفقیت

3) راز و رمز موفقیت

 

راز و رمز موفقیت، خواستن، باورداشتن، تلاش کردن، ناامید نشدن، صبرکردن و رسیدن به هدف است. این کتاب در واقع تعریف دکتر هلاکویی از موفقیت و رسیدن به هدفی مشخص و تعیین شده است. در واقع با خواندن آن شما می توانید بفهمید افراد موفق، خوشبخت و سالم چگونه زندگی می‌کنند. سپس با هدف گذاری درست، افزایش اعتماد به نفس و برنامه‌ریزی صحیح به زندگی بهتر و موفقیت دست پیدا خواهید کرد. هم چنین با یادگیری هرم موفقیت، ویژگی‌ها و نکات مربوط به رهبری و مدیریت که در افراد موفق وجود دارد، می توانید به زندگی شگفت انگیزی دست پیدا کنید. حتی به دستاوردهایی برسید که همیشه رویای آن را در سر داشته‌‌اید.

 

4) کتاب مهرطلبی

4) کتاب مهرطلبی

“خوشایند مردم فقط افراد خوبی نیستند که بیش از حد سعی می کنند همه را خوشحال کنند. کسانی که از بیماری راضی کردن دیگران رنج می برند افرادی هستند که وقتی می خواهند “نه” بگویند “بله” می گویند”. این نقل کوتاه از مهر طلبی، اثری از هریت بریکر، روانشناس مطرح آمریکایی، به خوبی موضوع کتاب را بیان می‌کند. بریکر در این اثر مهرطبی را نوعی سیستم دفاعی اشتباه می‌داند. اما با انجام تکنیک‌های روانشنناختی می‌توان آن را در هم شکست. به این طریق بالاخره خواهیم توانست مرز میان خواسته‌ی خود و دیگران را تشخیص دهیم. سپس برای خشممان احترام قائل شویم و خودمان را در اولویت قرار بدانیم.

 

5) روان شناسی کمال

5) روان شناسی کمال

این کتاب در سطحی نوشته شده است که هرکس مختصری از روانشناسی را می داند، بتواند از آن استفاده کند. نویسنده تلاش کرده نشان دهد چگونه تجربه های خاص هر کدام از نظریه‌دانان بر زندگی شخصی آن‌ها تاثیر می گذارد. نویسنده در ابتدای کتاب درمورد شخصیت سالم توضیحاتی داده است. هدف او از این کار آموزش دست یافتن به شخصیتی سالم تر می باشد. روانشناسی کمال می خواهد شخصیت‌ انسان‌ها را  تحقق بخشد و گسترش دهد. به گونه‌ای که بتوانند به سطح عالی‌ای از هوشیاری برسند. هدف نویسنده از این اثر، آزمودن شیوه های گوناگون روانشناختی برای تبدیل شدن ما به آن چیزی است که در توانمان است و ظرفیتش را داریم.

 

6) کتاب هوش هیجانی

6) کتاب هوش هیجانی

“مهم‌ترین علت ناتوانی و مشکلات نوجوانان، بیماری ذهنی است. یک ‌سوم از نوجوانان نشانه‌های افسردگی (شدید یا خفیف) از خود نشان می‌دهند. در حالی‌ که در دختران بالغ این رقم به دو سوم افزایش می‌یابد. همچنین موارد بی‌نظمی در تغذیه دختران نوجوان به اوج خود رسیده است”. این نقل قولی از اثر فوق العاده دانیل گلمن، روانشناس آمریکایی، می‌‌باشد. هر روز ما بارها و بارها دچار احساسات و هیجانات درونی مثل خنده، خشم، گریه، حرص و غیره می‌شویم. بدون آنکه حتی دلیل و منشأ آن‌ها را بدانیم. کتاب هوش هیجان، اثری است که درباره‌ی هوش انسان و استعداد و توانایی های آن به ما می گوید. هم‌چنین می‌تواند زندگی آدم‌ها و دیدگاهشان نسبت به زندگی را بهبود بخشد. با خواندن این کتاب جذاب علاوه بر دانستن شکل گیری و اساس هیجانات تا حدودی به این درک می‌رسیم که می‌توانیم هیجانات خود را حداقل تا اندازه‌ای کنترل و مدیریت کنیم.

 

7) استیو جابز شدن

7) استیو جابز شدن

“استیو به من گفت: یکی از چیزهایی که همیشه احساس کرده‌ام این است که اگر می‌خواهی خلاق باشی، کارت درست مثل پریدن به هوا است. همه می‌خواهند وقتی برمی‌گردند درست همان نقطه قبلی فرود آمده باشند”. از همین جمله مشخص است که شما با کتابی منحصر به فرد رو به رو هستید. اثری که هم شبیه زندگی نامه است و هم برای ما ایجاد انگیزه می‌کند. کتاب استیو جابز شدن، تکامل متکبری بی‌پروا و خلق رهبری انقلابی؛ یکی از بهترین کتاب‌هایی‌ است که درباره زندگی و شخصیت وی نوشته شده است. داستان این اثر درباره‌ی شکست ها و موفقیت های استیو جابز در سراسر زندگی او می‌باشد. شما با خواندن آن به چگونگی رسیدن به شهرت، تکامل و بلوغ دست پیدا می‌کنید. هم چنین این کتاب برای کسانی که می‌خواهند پیشرفت کنند و به بهترین شخصی که می‌توانند در زندگی‌شان باشند، تبدیل شوند؛ مناسب است.

 

8) اثر بی‌نظیر هنر و علم

8) اثر بی‌نظیر هنر و علم

 

بسیاری از مواقع ما در وجود خود چیزی مبهم اما قدرتمند را احساس می‌کنیم. چیزی که می‌دانیم اگر بتوانیم شکل درستی به آن ببخشیم، تبدیل به یک شاهکار هنری خواهد شد. اما مشکل آن جا است که نمی‌دانیم چطور باید به آن فکر مبهم که در سرمان می چرخد شکلی واضح بدهیم. شان اید در کتاب بی نظیر خود به نام هنر و علم، سعی می‌کند ایده‌هایی علمی برای ابزار خلاقیت و آثار هنری با ما در میان بگذارد. او یقین دارد که در مفاهیم ظاهری دنیای ما، از تفکرات انتزاعی و تجسمات ذهنی ما ریشه می‌گیرند.

 

9) 101 راه موفقیت در تجارت

9) 101 راه موفقیت در تجارت

“من آخرین کسی هستم که می توانید انتظار داشته باشید که از اهمیت پول بکاهد؛ چرا که همواره خوش شانس بوده ام و خیلی پول به دست آورده ام. مردم من را به پول ربط می دهند و پول زندگی فوق العاده ای برایم فراهم کرده است. ولی پول درآوردن نباید هدف اصلی شما باشد. چون در این صورت، چندان چیزی در زندگی برایتان نخواهد ماند”. این نقل قول از دونالد ترامپ، تاجر بزرگ آمریکایی، می‌باشد. این کتاب به شما درباره تجارت از زبان خود دونالد ترامپ می‌پردازد. در این اثر او نکات، تاکتیک ها و استراتژی هایی را به اشتراک می گذارد که تمام آن‌ها به یادگیری از عدم موفقیت ها، حفظ احساس انگیزه، حفظ اهداف عالی و کنار گذاشتن تلاش هایی که سبب ایجاد اشتیاق نمی شود کمک می‌کند.

 

10) کتاب مدرسه یا قفس

10) کتاب مدرسه یا قفس

“داستان هایی که از روزهای نوشته شده، جدا از جنبه های هنری شان، اهمیتی تاریخی، جامعه شناختی، فرهنگ شناختی و حتی فلوریک دارند؛ داستان هایی که گاه به شکل خاطرات خود نویسندگان است و گاه با ترکیبی از واقعیت و تخیل درآمیخته اند، اما در متن خود بازگوکنندۀ بسیاری از واقعیت هایی هستند که …”. این عبارت گزیده‌ای از متن کتاب محمدرضا رهبریان، با نام کامل مدرسه یا قفس؛ بازتاب مدرسه در متون کهن و داستان نویسی معاصر؛ می‌باشد. با توجه به این عبارت مشخص است که نویسنده در این اثر کوشیده تا آموزش و پرورش را از طریق داستان بازخوانی کند. با مطالعه این اثر، می توان وضع آموزش و پرورش ایران را از زمان تأسیس مدارس جدید و از بین رفتن مکتب های قدیمی تا دهه شصت شناخت. روایت‌های این کتاب گونه‌ای نوستالژیک دارد و می‌تواند خاطرات کودکی را برایتان زنده کند.

 

سخن آخر

در اینجا سعی کردیم شما را با ده کتاب پرمخاطب و بی‌نظیر آشنا کنیم. اگر تمایل دارید که با آثار مشهور دیگری آشنا شوید می‌توانید به وبلاگ فراسوی دانش مراجعه کنید.

ارسال نظر
https://slot-deposit-10rb.digitalcommons.nc.gov/
https://slot-deposit-qris.digitalcommons.nc.gov/
https://spadegaming.digitalcommons.nc.gov/
https://pg-soft.digitalcommons.nc.gov/
https://habanero.digitalcommons.nc.gov/
https://cq9.digitalcommons.nc.gov/
https://bonus-garansi-kekalahan.digitalcommons.nc.gov/