سلام ، به وبسایت کتابخانه فراسوی دانش خوش آمدید.

معرفی 7 کتاب برتر در هر هفته

معرفی 7 کتاب برتر در هر هفته

همه‌ ی ما علاقه داریم فردی کتابخوان باشیم. اما اکثر اوقات حوصله و زمان کافی برای پرداختن به این کار را نداریم. از طرفی دیگر دانستن اسامی کتاب‌های ارزشمند یا معرفی آن‌ها از طریق افرادی که کتاب‌هایی مطالعه کرده‌اند، می‌تواند کمک زیادی به ما برای شروع کتابخوانی کند. زیرا ممکن است یکی از علل نرفتن به سمت کتاب‌ها این باشد که ما آشنایی کافی با آن‌ها نداریم. در ادامه ما به عنوان تیم تحریریه سایت کتابخانه فراسوی دانش، قصد داریم گامی در این راستا برداریم و به معرفی 7 کتاب برتر در هر هفته بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی چند کتاب برتر

برای اکثر مردم، کتابخوانی کار راحتی نیست. حتما اطرافتان افراد زیادی را دیده اید‌ که تصمیم به این کار گرفته اند. اما چندان در این کار موفق نبوده اند. حتی پس از مدتی، به راحتی آن را کنار می‌گذاشتند! برای شروع، نباید کار سختی انجام دهید. کتابی مناسب را انتخاب و باتوجه به سلیقه خود، شروع به خواندن آن کنید و از این کار لذت ببرید. سعی ما بر این است که در معرفی 7 کتاب برتر در هر هفته، به نکات مهمی توجه و به همه‌ی جوانب آثار اشاره‌ی دقیقی کنیم. در ادامه به بررسی 7 اثر برگزیده می پردازیم.

جامعه مدنی و کرونا

مشخصات کلی: سعید مدنی قهفرخی، انتشارات بنگاه، 256 صفحه

دنیاگیری ویروس کرونا، جامعه مدنی را در اکثر جوامع با چالش‌های اساسی مواجه کرده است. همچنین باعث اختلال در فعالیت آن‌ها شده است. اما از طرفی دیگر، صورت‌های جدیدی از بسیج مدنی را هم پدید آورده است. کنشگران جامعه مدنی در بسیاری از کشورهای جهان، اعم از مردم سالار و غیر مردم سالار، قابلیت‌های خود را به اشکال گوناگونی به چالش کشیده‌اند. آن‌ها خلأهای دولت را پر می‌کنند تا خدمات ضروری را به مردم برسانند. همچنین از گروه‌های در حاشیه و آسیب دیده نیز محافظت می‌نمایند. در بعضی از مناطق، این مؤسسات با مشاغل و مراجع عمومی برای حمایت از جماعت‌های محلیِ نیازمند به کمک‌های اقتصادی، مشارکت می‌کنند. این کتاب برتر پیشرو که توضیح کوتاهی در خصوص آن دادیم، به بررسی تجربه‌های سازمان‌های اجتماعی جامعه مدنی در مقابله با بحران کرونا می‌پردازد.

  • چنین آثاری می توانند شما را با چنین بیماری هایی بیشتر آشنا کنند. اگر قصد امانت کتاب از کتابخانه را دارید، می توانید به بخش پزشکی کتابخانه فراسوی دانش مراجعه کنید.

ایدئولوژی های خشونت قرن بیستم

مشخصات کلی: ارنست نولته، انتشارات ققنوس، 207 صفحه

اثر برگزیده‌ی دیگری که قصد معرفی آن را داریم، ایدئولوژی‌های خشونت است. این کتاب به تاریخ قرن بیستم از دیدگاه ایدئولوژی‌های خشونت طلب یا آماده‌ی خشونت می‌پردازد. یعنی بیش از همه دو ایدئولوژی بلشویسم و ناسیونال سوسیالیسم را مدنظر دارد. انتخاب این چشم‌انداز به هیچ عنوان رویکردی نامعمول‌ و دور از انتظار نیست. بلکه بالعکس، باید اذعان کرد که نگاه تاریخ نگاران وقتی به موضوع قرن بیستم می‌پردازند، اتفاقا بر همین مسئله متمرکز می‌شود.

کتاب برتر، جامعه شناسی سلیقه

مشخصات کلی: یوکا گرونو، نشر مرکز، 246 صفحه

همه‌ی ما با نقش مد و سلیقه در دنیای کنونی آشنا هستیم. نقش مد و سلیقه‌ برای فهم پویش‌های اجتماعی در هر جامعه مدنی اهمیت زیادی دارد. این کتاب یک رساله پیرامون زیبایی شناسانه کردن زندگی اجتماعی است. یوکت گرونو، نویسنده کتاب، از نظرات وبلن، زیمب، لیوتار و سایر افراد بهره می‌برد تا به روشنی نشان دهد که چگونه مد، به عنوان شکلی از بازی، جامعه‌ی مدرن را به هم می‌چسباند. همچنین چگونه بین نیروهای متضاد فردگرایی و جامعه پذیری توازن برقرار می‌کند.

  • این کتاب می تواند شما را با نقش مد و سلیقه بیشتر آشنا کند. اگر تمایل به امانت گرفتن این کتاب جذاب دارید، می توانید به بخش جامعه شناسی کتابخانه مراجعه نمایید.

سیاست شادکامی

سیاست شادکامی

مشخصات کلی: درک باک، انتشارات فرهنگ نشر نو، 383 صفحه

درک باک، نویسنده کتاب، رئیس سابق دانشگاه هاروارد، در کتاب برتر سیاست شادکامی این مسئله را بررسی می‌کند که حکومت‌ها چگونه می‌توانند از داده‌های روزافزون درباره‌ی علل و علت‌های شادکامی آدم‌ها استفاده کنند تا بهروزی و‌ کیفیت زندگی همه‌ی شهروندان را افزایش دهند. در طول چهل ساله اخیر، هزاران مطالعه و تحقیق در خصوص شادکامی صورت گرفته است. برخی دیگر از این تحقیقات مقدار تاثیر درآمد، دین، خانواده و دیگر عوامل را بر شادکامی انسان‌ها را اندازه می‌گیرد.

نویسنده این کتاب، با ارزیابی نقاط ضعف و قوت تحقیقات راجع به شادکامی، لوازم سیاسی آن، تحقیقاتش را در حوزه‌های رشد اقتصادی، خدمات سلامت، برابری، سلامت روانی، مسائل خانواده، بیکاری، تعلیم‌ و تربیت، کیفیت حکومت و غیره، دنبال می‌کند. این اثر برگزیده، به هنگام سیاست شادکامی پرتوی جدی بر این مسئله می‌افکند که چه‌ چیزی آدم‌ها را شادتر می‌کند و حکومت‌ها به چه صورتی می‌توانند رضایت بیشتری برای همگان، نه فقط برای عده‌ای معدود از افراد، به ارمغان بیاورند.

  • این کتاب در بخش کتاب‌های جامعه شناسی فراسوی دانش موجود است.

اثر برگزیده، دنیا مسطح است

مشخصات کلی: تاماس فریدمن، نشر ماهی، 694 صفحه

در دنیای کنونی، به وسیله‌ی پیشرفت‌ فناوری و ارتباطات، ما دیگر در دنیایی کروی زندگی‌ نمی‌کنیم که پستی و بلندی‌های آن مانع شوند تا مردم چهار گوشه‌ی جهان یکدیگر را ببینند. بعد از قرن‌ها تسلط دولت‌ها و شرکت‌ها، حال در این زمین مسطح، این انسان‌ها هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند. این اثر برگزیده با ذکر مثال‌های متعدد به ذکر معایب نظام سرمایه داری به خصوص در حوزه‌ی آموزش می‌پردازد. همچنین با در نظر گرفتن شرایط ژئوپلیتیک جهان، به کشورهای در حال توسعه، توصیه‌هایی جهت گسترش زیر ساخت‌های ارتباطی، بهبود در ساختار حکومت و سرمایه گذاری در آموزش، می‌کند.

اگر چه بعد از نوشتن این اثر برگزیده، جهان شاهد دگرگونی‌های پر شتاب و نامنتظری بوده است؛ با این حال این کتاب هنوز یکی از مراجع معتبر در مبحث جهانی شدن به شمار می‌رود. تاماس فریدمن، نویسنده کتاب، تا به حال سه بار موفق به کسب جایزه‌ی پولیتزر شده است. نوشته‌های او گسترده‌ی وسیعی از موضوعات، از سیاست خارجی تا محیط زیست را در بر می‌گیرد.

  • می توانید برای خواندن این اثر، به قسمت کتاب‌های جامعه شناسی فراسوی دانش مراجعه کنید.

شهریار و شهروندان

شهریار و شهروندان

مشخصات کلی: گریس گودل، انتشارات پرسش، 646 صفحه

تمامیت یک جامعه به دولت نیاز دارد و تحت حاکمیت بهینه‌ای است که مردم به وسیله شجاعت با ترسی که در خود دارند، هدایت می‌شوند. سرانجام خوداتکایی، خصلتی طبیعی برای آن‌ها می‌شود و‌ غیر از این چیز دیگری نمی‌شناسند. به هر حال تسلط دولت، همراه با قوانین آن، نیرویی بی رحم یا تهدیدی علیه مردم به وجود می‌آورد. این سلطه، آن‌ها را از قدرت مقاومتشان محرم می‌کند. محرومیت به وجود آمده نتیجه‌ی سکون به وجود آمده در روح شخص ناتوان در دفاع از خود می‌باشد. افرادی که به قوانین حاکم اعتماد می‌کنند و از همان ابتدا تحت سلطه قرار می‌گیرند، به گذشت زمان‌ می‌توانند در برابر اعمال قدرت، تدافعی پیدا نمایند. چنین وضعیتی توان مقاومت‌ها را در هم می‌شکند.

  • آیا شما نیز علاقه مند به تهیه و مطالعه این کتاب شدید؟ اگر قصد امانت گرفتن این کتاب را دارید، می توانید به قسمت کتاب‌های جامعه شناسی کتابخانه مراجعه کنید.

کتاب برتر اقتصاد هنر

مشخصات کلی: علیرضا رحیمی، انتشارات نشر نوروز، 292 صفحه

اگر علاقه‌ مند به حوزه‌ی اقتصاد و ترکیب آن با هنر هستید، این کتاب پیشنهاد ما به شما است. در واقع نویسنده‌ی این کتاب با یک نگاهی به ارتباط بین علم اقتصاد و مکتب‌های هنری از دریچه‌ی زیبایی شناسی و‌ ترکیب این دو حوزه با هم، سعی در کشف زوایای ناپیدای آن دارد. همچنین جالب است بدانید نویسنده‌ی این اثر، قسمتی از ذهن افرادی مانند متورن رینیه، رابرت کرایلی، آندره برتون را که از شرایط اقتصادی آن دوران تاثیر گرفته بودند، به تصویر می‌کشد و در خصوص آن‌ها توضیحات مفصلی می‌دهد.

  • اگر قصد امانت گرفتن این اثر را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش هنر کتابخانه این کتاب را به امانت بگیرید و از خواندن آن لذت ببرید.

سخن آخر…

اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه بوده باشید، مشخص می‌شود که شما تمایل به کتابخوانی دارید. همچنین اگر تا به حال قدمی جدی در این راستا بر نداشته‌اید، به شما تبریک می‌گوییم؛ زیرا اولین گام خود را با خواندن چنین مطالبی برداشته‌اید. در این مقاله قصد ما معرفی چندین آثار مهم بود. اگر هر یک از کتاب‌ها را مطالعه‌ کرده‌اید و نظری در خصوص آن‌ها دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

در آخر از شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به بلاگ سایت کتابخانه عمومی و تخصصی فراسوی دانش دیگر مقالات کاربردی و فراشناختی را مطالعه کنید.

ارسال نظر
https://slot-deposit-10rb.digitalcommons.nc.gov/
https://slot-deposit-qris.digitalcommons.nc.gov/
https://spadegaming.digitalcommons.nc.gov/
https://pg-soft.digitalcommons.nc.gov/
https://habanero.digitalcommons.nc.gov/
https://cq9.digitalcommons.nc.gov/
https://bonus-garansi-kekalahan.digitalcommons.nc.gov/