سلام ، به وبسایت کتابخانه فراسوی دانش خوش آمدید.

معرفی 7 کتاب برتر هفته

معرفی 7 کتاب برتر هفته

‌سلام خدمت همه‌ی شما همراهان عزیز. مفتخرم که با یکی دیگر از مقالات از سایت فراشناختی فراسوی دانش در خدمت شما عزیزان هستم. در راستای سلسله مقالات سریالی این سایت قصد دارم به معرفی هفت کتاب برتر هفته بپردازم. با من همراه باشید.

 

کاربرد رفتار و روابط انسانی

بی‌شک از عوامل تاثیرگذار در روابط، کیفیت زندگی انسان و موفقیت در تمامی ابعاد رفتار و روابط انسانی است. اگر فروشنده‌ای هستید که خدماتی را ارائه می‌دهید بدون شک مهم‌ترین ابزاری که می‌تواند در این زمینه شما را به موفقیت برساند تسلط بر مهارت روابط انسانی مؤثر است. بدین وسیله می‌توانید در خریدار نفوذ کنید، کالای خود را به فروش برسانید. هرچه مهارت شما در این زمینه بیش‌تر باشد، مشتریان بیش‌تری جذب خواهید کرد. در نتیجه  سود و حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد. مثال دیگری خدمت شما ارائه دهم. معلم یا استاد دانشگاهی را در نظر بگیرید. او از طریق کسب دانش و مهارت روابط انسانی می‌تواند روابط صمیمانه‌تری با دانش‌آموزان و دانشجویان برقرار کند و انگیزه یادگیری را در آن‌ها بالا ببرد. حتی مدیر یک سازمان؛ مخصوصا سازمان‌های آموزشی که بیشتر با منابع انسانی سروکار دارند، دستیابی به هدف‌های سازمانی آن‌ها در گرو روابط انسانی مناسب است.

 

معرفی کتاب کاربرد رفتار و روابط انسانی

«ظرافت‌های رفتار و روابط انسانی» اثر دکتر حسین عبداللهی تمرکز بر جنبه‌های کاربردی رفتار و روابط انسانی دارد. مبانی و مفاهیمی که در این کتاب مطرح شده‌اند عبارتند از:  روابط انسانی، خودشناسی و رابطه با خود، رابطه با دیگران، رابطه‌ی زناشویی، مهارت‌های برقراری روابط انسانی، راهکارهای بهبود و ارتقای رابطه، روابط انسانی و فناوری و زبان بدن. توصیه می‌کنم در هر قشر و سنی که هستید این کتاب را در برنامه‌ی مطالعاتی خود بگنجانید. خصوصا اگر موفقیت خود را در گرو برقراری ارتباط سازنده و موثر می‌بینید.

 

خشم و عصبانیت

این دو هیجان یک وضعیت روانی هستند. متاسفانه در شرایطی می‌تواند آسیب‌زا باشد و سلامت روح و جسم فرد را تحت تاثیر قرار دهد. روزانه افراد بسیار زیادی به دلیل استرس ناشی از تحصیل، مشکلات و دغدغه‌های مالی و حتی بگویم در اتفاقات خوشایندی مثل تولد فرزند یا ازدواج گاهی اوقات با این دو هیجان منفی دست و پنجه نرم می‌کنند. کنترل صحیح خشم و عصبانیت نیازمند یکسری مهارت‌ها و فراشناخت‌هایی است. آقای دکتر هلاکویی در این راستا کتاب مفید و ارزشمند خشم و عصبانیت را ارائه کرده است. در همایش‌های آنلاین کنال فراسوی دانش به برسی مطالب این کتاب پرداختیم.

 

خشم

 

درباره‌ی کتاب خشم و عصبانیت اثر فرهنگ هلاکویی

این کتاب در 16 بخش به برسی نکات مهم این دو هیجان منفی، انواع و روش‌های درمان آن پرداخته است. خشم نوعی احساس طبیعی است که در زمان‌های پراسترس و حداقل چندین بار همه‌ی ما آن را تجربه کرده‌ایم. حتی باید بگویم کودکان هم در برابر باید‌ها و نیایدهای والدین این هیجان را تجربه می‌کنند. این کتاب در ارتباط با کنترل خشم راهکارهای عملی و ساده‌ای را ارائه می‌دهد. در این راستا کمک می‌کند تا همه‌ی افراد بتوانند با سلامت روحی کافی مسیر زندگی را ادامه دهند. باید بگویم مقابله با خشم نیازمند تغییر در  روند زندگی دارد. اگر فرد عصبی هستید شروع کنید و با کمک این اثر افکار منفی را دور بریزید. از محیط‌های استرس‌زا دوری کنید. برای انجام‌ کارهای روزانه‌تان برنامه‌ریزی کنید. مسائل مالی‌تان را کنترل کنید و زمان مفیدی را با افرادی که دوست دارید بگذرانید. متوجه تغییر لازمه برای کنترل این هیجان منفی می‌شوید.

 

معرفی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

استیون هاکینگ، کیهان‌شناس نام‌دار و نویسندۀ این کتاب، آخرین نظراتش را در مورد بزرگ‌ترین پرسش‌های بشر به یادگار گذاشته است. برخی از این پرسش‌ها عبارتند از: چگونه همه چیز شروع شد؟ آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟ آیا سفر در زمان ممکن است؟ آیا انسان جان به‌ در خواهد برد؟ آیا باید برای سکونت به فضا برویم؟ داخل یک سیاه‌چاله چیست؟ آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟ دانشمندان، فن‌پیشگان، شخصیت‌های برجسته تجارت، رهبران سیاسی و توده مردم اغلب از او درباره نظراتش درباره پرسش‌های بزرگِ روز می‌پرسیدند. در این راستا هاوکینگ آرشیو عظیمی از پاسخ‌هایش تهیه کرد که در قالب سخنرانی، مصاحبه و مقاله تدوین شده بودند. کتاب «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ» برگرفته از آرشیو شخصی اوست که هنگام مرگ او  تهیه شد. این کتاب با همکاری همکاران دانشگاهی، خانواده و مدیران میراث هاوکینگ تکمیل گردید.

 

پرسش‌های بزرگ

 

معرفی کتاب شرق شناسی اثر ادوارد سعید

نگارنده‌ی این کتاب ( ادوارد سعید) توسط پژوهشی در سه فصل به روند دگرگونی‌های مقوله ((شرق شناسی))، تاریخچه آن، شرق شناسان برجسته، جریان شرق شناسی در برخی کشورها، وضعیت کنونی آنان و پرداخته است. وی در این اثر به چگونگی درک جهان غرب از شرق را نقد می‌کند. همچنین به بازنمایی فرهنگی می‌پردازد. در این راستا اهتمام می‌ورزد که نقش ظهور مجدد فرهنگ را در کنترل ساختار سلطه‌جویانه قدرت برسی کند. این کتاب در سال 1978 در نیویورک منتشر شد که به بیش از 26 زبان دنیا ترجمه شد. ادوارد سعید در سن 43 سالگی با انتشار این کتاب و استقبال بی‌‌حد و اندازه‌ی مردم به شهرت رسد. مسئله‌ای که نشان می‌دهد این نویسنده‌ی پرآوازه بر متون شرق‌شناسی منتشر شده در غرب تسلط داشته است و به طور کامل مطالعه کرده است؛ تعداد و حجم منابع و مآخذی ا‌ست که به آنها ارجاع داده ‌است.

 

کتاب شرق شناسی

 

اعتیاد

متاسفانه معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلایی است که جامعه‌ را در چنگال مرگ‌آور خویش گرفتار کرده است. به طوری که قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار را در انسان‌ها به‌ ویژه در نسل جوان جامعه، از بین می‌برد. مصرف مواد مخدر امروزه به میزانی است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است. آن‌چنان آرام و بی‌صدا بر جسم و روان فرد غالب می‌گردد که آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی‌آورد. اگر فقط تعداد کمى از کودکانى که والدین آن‌ها معتاد هستند این راه را ادامه دهند، بعد از گذشت چندین سال تعداد بزهکاران در این مملکت به هزاران نفر خواهد رسید. اعتیاد داستان تلخ زندگی افرادی است که خود را پای آتش پیر می‌سازند و در جهنم تقدیر می‌سوزند و ندای باطنی خود را به گوش انسان‌های سالم و بیدار می‌رسانند و آنان را به نجات و دستگیری خود فرا می‌خوانند.

 

معرفی کتاب اعتیاد بلایی خانمان‌سوز

در زمینه مبارزه با مواد مخدر به ویژه در ایران در ابتدا، شناخت جنبه‌های گوناگون مصرف مواد مخدر مهم است. با شناخت درست ابعاد این مسئله، می‌توان مبارزه با مواد مخدر را، هماهنگ‌تر و مفیدتر پیگیری کرد. در سال‌های اخیر هم زمان با کنترل ورودی مواد به ایران، کارهای آموزشی و فرهنگ‌سازی در مبارزه با این مواد نیز صورت گرفته است. نگارنده‌‌ی این اثر «سمانه ولی الهی»، به معرفی و بررسی مواردی از قبیل تاریخچه مواد مخدر در ایران، انگیزه‌ی مصرف مواد، درمان‌های آگونسیتی جانشین متادون و روش خاموش‌سازی و حساسیت‌زدایی می‌پردازد.

 

کتاب اعتیاد

 

بخشی از این کتاب:

ویکتور فرانکل در 1949 به‌ عنوان معنا درمانی، یا درمان معنا محور شناخته شد. وی تجربیاتش را به‌عنوان یک روانپزشک موفق ترسیم کرد. فرانکل در کتاب «انسان در جستجوی معنا»، بیان می‌کند که افراد چگونه می‌توانند از تجربیات رنج کشیدن خودشان به‌عنوان فرصت‌هایی برای ایجاد معنای بیشتری در زندگی خود استفاده کنند. او رنج کشیدن را به‌ عنوان فاصله میان شخصی که بوده است و آن‌چه که هنوز می‌تواند باشد توصیف کرد. از این‌ رو اعتیاد موهبتی است که افراد در آن، در اعماق ضعف‌های خودشان صرفا برای فهمیدن توانمندی‌هایی که هیچ زمانی مورد مصرف واقع نشده است کاوش می‌کنند. زندگی مجموعه‌ای از درس‌های آموزنده‌ بی‌پایان است. بنابراین، سوء مصرف برای افراد وابسته به مواد تبدیل به فرصتی می‌شود تا اعماق رنج‌شان را برای درک انسانیت و همچنین توانایی بالقوه‌شان را نیز برای معنا و هدف در زندگی بررسی نمایند.

 

معرفی کتاب اعتیاد پنهان

متاسفانه خیلی از ما فکر می‌کنیم که اعتیاد صرفا ماده‌ای است که یا بو بدهد یا اینکه خوراکی است که با وجود آن حالات و رفتارهای فرد تغییر پیدا می‌کند. شاید بهتر است اشاره کرد که استفاده از هر ماده و شیء و حتی انجام اعمالی بیش از حد تعادل نوعی اعتیاد است. به گونه‌ای که فرد بدون آن احساس و حالت روانی خوبی نخواهد داشت. «مفاسد اجتماعی» مانند آسیبی وارد شده به کشتی فرد و جامعه را به تباهی می‌کشاند. وظیفه‌ی ماست که برای حرکت به سمت خوشبختی و آرامش این رخنه‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کنیم و آن‌ها را مسدود کنیم. یکی از این مفاسد، «خود ارضایی» است که در اسلام حرام است. پژوهش حاضر، اثر علی علیزاده آملی است که با استفاده از منابع دینی و مسائل علمی، با هدف پیشگیری و درمان این اعتیاد، تدوین شده است و از جنبه‌های گوناگون به واکاوی آن می‌پردازد.

 

اثر پادشکننده

در مقاله‌ی آشنایی با مفهوم پادشکنندگی به برسی بخشی از مطالب این کتاب پرداختیم. نویسنده‌ی کتاب «نسیم طالب» اشاره می‌کند که: هر چیزی که با زمان تغییر و تحول پیدا کرده است و ماندگار باقی مانده حتما پادشکننده است. این خصلت بی‌نظیر به ما اجازه می‌دهد با ناشناخته‌ها دست‌و‌پنجه نرم کنیم و بدون داشتن درکی از جریان امور، کار کنیم و کارمان را هم خوب انجام دهیم. در هر زمینه‌ای به شما این را پیشنهاد می‌دهم که با کاهش شکنندگی یا بهره‌گیری حداکثری از پادشکنندگی از شکننده ‌بودن به سمت پادشکننده بودن پیش بروید. برای تشخیص این خصلت می‌توانیم از یک آزمون ساده عدم تقارن، پادشکنندگی (و شکنندگی) استفاده کنیم: هرچیزی که از رویدادهای تصادفی (یا شوک‌های خاص) بیشتر از اینکه ضرر و زیان ببیند نفع ببرد، پادشکننده است؛ برعکس آن می‌شود شکننده.

 

اثر پادشکننده

 

در پایان

در این مقاله سعی کردم در راستای عناوین سریالی 7 مورد از بهترین کتاب‌های برتر هفته را ارائه دهم. برای معرفی کتاب‌های مورد علاقه‌تان توصیه می‌کنم حتما در نظر سنجی‌های کانال فراسوی دانش شرکت کنید. تیم فراسوی دانش برای معرفی و ارائه‌ی مطالب حتما موارد پیشنهادی شما را در اولویت خواهد گذاشت.

ارسال نظر
https://slot-deposit-10rb.digitalcommons.nc.gov/
https://slot-deposit-qris.digitalcommons.nc.gov/
https://spadegaming.digitalcommons.nc.gov/
https://pg-soft.digitalcommons.nc.gov/
https://habanero.digitalcommons.nc.gov/
https://cq9.digitalcommons.nc.gov/
https://bonus-garansi-kekalahan.digitalcommons.nc.gov/