سلام ، به وبسایت کتابخانه فراسوی دانش خوش آمدید.

امانت کتاب از کتابخانه عمومی فراسوی دانش اصفهان

امانت کتاب، از خدمات اصلی کتابخانه‌ی عمومی فراسوی دانش است. خوب است بدانید از ابتدای تاریخ تاکنون، کاغذ همواره از اقلام ارزشمند محسوب می‌شود. در گذشته دسترسی تمام اقشار جامعه به آن، به دلیل قیمت گزاف، امکان‌پذیر نبوده است. از همین رو نیاز به کتابخانه‌های عمومی از همان ابتدا که بشر خط را اختراع کرد، احساس شده است. در دنیای امروز نیز، اگرچه دسترسی همه‌ به کاغذ آسان می‌باشد، اما قیمت آن همچنان بالا است. به‌علاوه می‌دانید برای نوشتن هر کتاب، چند درخت بریده می‌شوند؟ این یک آسیب جدی برای طبیعت است. به همین خاطر هنوز هم، امانت کتاب از کتابخانه‌های عمومی مانند فراسوی دانش، میان تمام مردم دنیا، امری مرسوم است. اما فراسوی دانش چه نوع کتابخانه‌ای است؟ چه آثاری در قفسه‌های خود دارد؟ توسط چه کسی و برای چه تاسیس شده است؟ چگونه می‌توانیم به کتاب‌هایش دسترسی پیدا کنیم؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

امانت_کتاب_های_تخصصی_و_عمومی_با_فراسوی_دانش

امانت کتاب های تخصصی و عمومی با فراسوی دانش

کتابخانه فراسوی دانش، به همت دکتر امیر میرهلی، در اسفند ماه سال 1399 افتتاح شد. آغاز به کار رسمی این مکان دنج و دوست داشتنی، برای امانت کتاب، همزمان با مبعث پیامبر گرامی اسلام شروع شد. دکتر میرهلی همواره درباره‌ی آگاهی و دانش نسل ما، نگرانی داشته‌اند. زیرا در شرایطی که مردم یک کشور از نظر اقتصادی تحت فشار هستند، مسلم است که نمی‌توانند برای رسیدگی به نیازهای برتر روح خود، سرمایه‌ای کنار بگذارند. در چنین شرایطی قرض دادن کتاب، تنها راه حل مناسب برای ارتقای سرانه مطالعه جامعه می‌باشد. هر چند کتابخانه‌های بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که چندین سال از فعالیتشان می‌گذرد. ولی هیچ کدام از آن‌ها به خوبی نیاز مردم به این غذای روح را برطرف نمی‌کنند. اما چرا این کتابخانه‌ها ناکافی هستند و فراسوی دانش گزینه‌ی بهتری برای امانت کتاب محسوب می‌شود؟

مزایای_عضویت_در_کتابخانه_فراسوی_دانش

مزایای عضویت در کتابخانه فراسوی دانش

از مهم‌ترین دلایلی که دکتر امیر میرهلی به تاسیس یک کتابخانه رو آورده است، ناکافی بودن تمام کتابخانه‌های موجود برای مردم است. یکی از مواردی که این مکان‌های قدیمی را بلااستفاده می‌گرداند، عدم گزینش صحیح آثار موجود در قفسه‌ها است. بسیاری کتاب‌ها، مانند کتب کمک آموزشی دهه‌های پیشین هستند که دیگر هیچ استفاده‌ای ندارند. با این وجود قفسه‌های این مکان‌های قدیمی، از چنین آثار منسوخ شده‌ای پر است. در عوض هیچ کس نمی‌تواند یک کتاب کمک آموزشی به درد بخور پیدا کند. اما شما در فراسوی دانش تنها با یک کتابخانه‌ی معمولی که فقط به فکر پر کردن قفسه‌های خالی است، رو به رو نیستید. در این مکان شما به کتاب‌هایی دسترسی خواهید داشت که با دقت زیاد برگزیده شده‌اند. در ادامه با مزایای عضویت در این کتابخانه آشنا خواهید شد.

امانت_کتاب‌های_عمومی،_تخصصی_و_کنکوری

امانت کتاب‌های عمومی، تخصصی و کنکوری

کتابخانه فراسوی دانش برای تمام اقشار جامعه، با نیازهای گوناگون، راهگشا خواهد بود. قفسه‌های این مکان دنج و آرامش‌بخش به دسته‌های مختلفی تقسیم شده است و آثار متعددی را در خود جای می‌دهند. از این آثار می‌توانیم به کتاب‌های عمومی در ژانرهای مختلف انگیزشی، تاریخی، ادبی و رمان اشاره کنیم. به علاوه برای تمام رشته‌های علمی، از جمله روان‌شناسی، نجوم، فلسفه، فیزیک، الهیات و امثال این‌ها ، کتاب‌هایی تخصصی در قفسه‌های ما قرار گرفته شد‌اند. همچنین ما با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای افراد پشت کنکوری، سعی بر آن داشته‌ایم که کتاب‌هایی کمک آموزشی و کارآمد در دسترشان قرار دهیم. به همین خاطر از هر قشری که هستید و به هر کتابی که نیاز داشته باشید، تنها کافی است به فراسوی دانش بپیوندید.

دسترسی_به_کتاب‌های_مرجع،_نایاب_و_نفیس

دسترسی به کتاب‌های مرجع، نایاب و نفیس

در کتابخانه فراسوی دانش، مجموعه‌ای از آثار نفیس و کمیاب، به کوشش دکتر امیر میرهلی، گردآوری شده‌اند. بسیاری از این آثار مرجع و راهنمای شما در رسیدن به پاسخ سوال‌هایتان می‌باشند. به دنبال معنا، تاریخچه و ریشه‌ی یک لغت خاص هستید؟ می‌خواهید قسمتی از تاریخ را به طور مستند بررسی کنید؟ آیا نیاز به مطالب علمی معتبر و تایید شده دارید؟ خوب است بدانید قسمت مرجع کتابخانه‌ی ما، هر آنچه شما نیاز داشته باشید را در اختیارتان خواهد گذاشت. به علاوه باید هشدار بدهیم که اغلب شما هنگام جست و جو میان کتاب‌های موجود در قفسه‌ها، به آثاری که خیلی سخت یافت می‌شوند، برخواهند خورد. چنین لحظه‌ای برای عاشقان مطالعه بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و احتمالا با صدای بلند ابراز احساسات می‌کنند. اما نباید فراموش کنید که در کتابخانه هستید و آرامش آن را برهم بزنید.

استفاده از محیطی مناسب و لذت بخش برای مطالعه

بسیاری از اوقات هنگام سر زدن به کتابخانه‌ی فراسوی دانش، افرادی را می‌بینید که به قفسه‌ها تکیه داده‌اند و غرق در کتابی میان دستانشان شده‌اند. زیرا فراسوی دانش علاوه بر گردآوری آثار ارزشمند برای قرض دادن، مکانی دنج و سرشار از سکوتی آرامش ‌بخش، برای شما تدارک دیده است. در این مکان شما می‌توانید ساعت‌ها در گوشه‌ای راحت به مطالعه بپردازید. البته ما در فراسوی دانش برای راحتی شما تدارک لازم، از جمله میز و صندلی مناسب مطالعه، را فراهم دیده‌ایم. به همین خاطر در سر پا ایستادن افراد کتاب به دستی که می‌بینید، ما تقصیری نداریم. بلکه جادوی کتاب آن‌ها را چنان تحت تاثیر قرار داده که حتی راه رفتن را نیز فراموش کرده‌اند. شاید فکر کنید باید مکان مخصوص مطالعه را به آن‌ها نشان دهید. اما بهتر است بدانید خودشان چنین چیزی را نمی‌خواهند. فقط آن‌ها را با کتابشان تنها بگذارید.

روش‌های امانت گرفتن کتاب

روش‌های امانت گرفتن کتاب

اکنون که با مزایای عضویت در کتابخانه‌ی عمومی فراسوی دانش آشنا شده‌اید و می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید به کتاب‌هایش دسترسی پیدا کنید، ما فرآیند امانت گرفتن کتاب را برایتان توضیح خواهیم داد. شما پس از عضویت به شکل حضوری در این کتابخانه، می‌توانید هر زمان که نیاز به مطالعه‌ی کتابی داشتید، به آن‌جا مراجعه کنید و آن را امانت بگیرید. به علاوه در صورت عدم اتمام آن اثری که قرض گرفته‌ای تا زمان در نظر گرفته شده، فرصت تمدید نیز برایتان فراهم است. درب کتابخانه‌ی فراسوی دانش، همواره و تحت هر شرایطی به روی شما عاشقان کتاب باز است.

عضوی_از_خانواده‌ی_بزرگ_فراسوی_دانش_شو

عضوی از خانواده‌ی بزرگ فراسوی دانش شو

شما می‌توانید با عضویت در کتابخانه فراسوی دانش از مجموعه آثاری ارزشمند برای مطالعه برخوردار شوید. به علاوه ما در خانواده ی بزرگ فراسوی دانش خدمات متعددی از جمله وبینارها و محتواهای آموزشی برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم که حتی بدون عضویت می‌توانید از آن ها بهره مند شوید. تنها کافی است کانال‌های تلگرام زیر را دنبال کنید تا عضوی از خانواده‌ی بزرگ ما باشید.

https://slot-deposit-10rb.digitalcommons.nc.gov/
https://slot-deposit-qris.digitalcommons.nc.gov/
https://spadegaming.digitalcommons.nc.gov/
https://pg-soft.digitalcommons.nc.gov/
https://habanero.digitalcommons.nc.gov/
https://cq9.digitalcommons.nc.gov/
https://bonus-garansi-kekalahan.digitalcommons.nc.gov/