سلام ، به وبسایت کتابخانه فراسوی دانش خوش آمدید.

بهترین کتاب های رمان موجود در کتابخانه و توضیح درباره هر کدام

بهترین کتاب های رمان موجود در کتابخانه و توضیح درباره هر کدام

رمان خواندن چه چیزی به ما اضافه می‌کند؟ این سوال تمسخرآمیز را بارها از افرادی که اصطلاحا اهل مطالعه هستند، شنیده‌اید. حتی ممکن است با این سوال شما را نیز برای خواندن این آثار به شک انداخته باشند. خوب است بدانید رمان‌ها، زندگی و سرنوشت‌هایی هستند که ما برای درک و تجربه هر کدامشان، باید یک عمر کامل را زندگی کنیم. متولد شویم، زجر بکشیم، تصمیمات اشتباه بگیریم و در نهایت با پشیمانی چشمانمان را ببندیم. شما با مطالعه هر داستان، در چند ساعت یا چند روز، یک عمر و تجربیات آن را به آگاهیتان می‌افزایید. شکل می‌گیرید، زجر می‌کشید، رشد می‌کنید و در نهایت هزاران تصمیم درست یا غلط و عواقبشان را تجربه خواهید کرد. آن چنان عمیق و تاثیرگذار که گویی زندگیشان کرده باشید. برای آشنا شدن با معروف‌ترین سرنوشت‌ها در جهان آماده هستید؟ ما در فراسوی دانش چند رمان بسیار پرمخاطب را برای معرفی به شما برگزیده‌ایم.

آشنایی با پرمخاطب‌ترین رمان های فراسوی دانش

ما از میان پرمخاطب‌ترین رمان های جهان و کتابخانه‌ی خودمان در فراسوی دانش، در این جا چند اثر را برای معرفی به شما انتخاب کرده‌ایم. البته شما برای آشنایی با دیگر آثار پرمخاطب در انواع سبک‌ها می‌توانید به بلاگ ما مراجعه کنید. در ادامه با شاهکارهایی از نویسندگان ماندگار در گوشه‌های مختلف دنیا آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

 

سمفونی مردگان، شاهکار ایرانی

سمفونی مردگان، شاهکار ایرانی

تنهایی را فقط در شلوغی می‌توان احساس کرد. این جمله از رمان سمفونی مردگان، اثر بی‌نظیر عباس معروفی است. تنها همین یک عبارت می‌تواند سرنوشت آن‌هایی که برخلاف جریان آب شنا می‌کنند و هم رنگ جماعت نمی‌شوند را، بسیار واضح به تصویر بکشد. در این کتاب شما با گرفتاری‌های روشنفکران ایرانی در سال‌های 1310 تا 1330، آشنا می‌شوید. به علاوه وجود چند راوی گوناگون در سیر داستان باعث می‌شود که بتوانید هر حادثه‌ای را از مناظر و نقطه نظرهای گوناگون درک کنید. سمفونی مردگان، بنا بر نظر هفته‌نامه معتبر سوئیس به نام دی ولت، یک شاهکار است. اثری خارق‌العاده و تحسین‌برانگیز از نویسنده‌ای ایرانی که دقیقا شبیه روشنفکران رمانش، در سرزمین و عصر خود، درک نشده است. با این وجود امروزه هیچ ایرانی‌ای در سراسر دنیا نیست که با آثار و افکار این نویسنده‌ی بزرگ آشنا نباشد. به‌علاوه نباید طرفداران غیرایرانی این اثر و نویسنده‌اش را نیز از یاد برد.

 

کوری، رمان برنده‌ی نوبل

کوری، رمان برنده‌ی نوبل

یک شاهکار ادبی دیگر، این بار از نویسنده‌ای پرتغالی به نام ژوزه ساراماگو که جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرده است. تصور کنید انسان‌ها ناگهان و بدون دلیل در مقابلتان کور شوند. تمام دنیا به خاطر این پدیده‌ی عجیب آشفته شود و دولت‌ها در پس یافتن راهکار بیفتند. چه اتفاقی برای شما و جهانتان خواهد افتاد؟ انسان‌ها در چنین شرایطی چگونه زندگی می‌کنند؟ دلیل این اتفاق چیست؟ این حادثه‌ی نمادین چیزی است که نویسنده‌ی این رمان برای شما به تصویر می‌کشد. از هنرنمایی‌های او، ایجاد ارتباطی عمیق میان خوانندگان اثر کوری با شخصیت‌هایی است که هیچ کدام اسم ندارند. ساراماگو در کتاب خود به نام هیچ شخصیتی اشاره نمی‌کند. بلکه آن‌ها را با صفاتی که دارند، مانند زن دکتر یا دختری که عینک دودی داشت، خطاب می‌کند. با این حال هیچ دشواری‌ای در روند داستان پیش نمی‌آید و خواننده به راحتی با شخصیت‌ها و احساساتشان ارتباط برقرار می‌کند.

 

دختری که رهایش کردی

دختری که رهایش کردی

زنی از دیار فرانسه و جنگ جهانی اول سپس زنی دیگر در لندن که یک قرن بعد از او زندگی می‌کند؛ اما چیزی آن‌ها را به هم مرتبط می‌سازد. در نگاهی سطحی، عامل مرتبط کننده این دو قهرمان داستان، تنها یک تابلوی نقاشی از دوران جنگ جهانی است که با گذشت زمان بسیار باارزش شده است. ولی در واقع خصوصیات اخلاقی مشابه در این دو زن است که باعث شده روایت زندگی و تلاششان در یک کتاب شگفت‌انگیز از جوجو مویز، به قلم درآید. دختری که رهایش کردی، در نگاه منتقدان مشهور، غنی‌ترین و البته زیباترین اثر این نویسنده‌ی انگلستانی است. این اثر، که زمانی نامزد بهترین رمان سال بوده است، داستانی از شجاعت، ایستادگی و مبارزه برای ارزش‌ها، در دو نسل مختلف اما نه چندان متفاوت، است.

 

رمان بی‌نظیر خفاش

رمان بی‌نظیر خفاش

آیا شما هم از شنیدن معماهای مرموز قتل، از هیجان مو بر تنتان سیخ می‌شود؟ احتمالا همان زمان چرخ‌دنده‌های ذهنتان شروع به حرکت می‌کند و سعی می‌کنید قاتل و انگیزه‌اش از این کار را حدس بزنید. در واقع درون وجود تک‌تک ما کارآگاهی کنجکاو چرت می‌زند که گرفتاری‌های روزمره اجازه‌ی هیچ حرکتی را به او نمی‌دهد. اما خفاش، به این کارآگاه کلافه فرصتی برای تجربه‌ی موقعیت‌های هیجان‌انگیز و مرموز را می‌دهد. در رمان فوق‌العاده یو بنسو، شما می‌توانید همراه کارآگاه هری هول نروژی، به استرالیای دهه‌ی 90، سفر کنید. هدفتان از این سفر پرده برداشتن از راز قتل زنی جوان و نروژی است. اما متوجه می‌شوید که ماجرا بسیار پیچیده‌تر از یک پرونده‌ی قتل است. زیرا رد پایی از این قاتل در چندین پرونده‌ی قتل حل نشده‌ی دیگر پیدا می‌کنید. به‌علاوه در داستان با درگیری‌های نژادی بومیان استرالیا و مهاجران نیز مواجه می‌شوید که جذابیت سفرتان را دو چندان می‌کند.

 

کتاب ناطور دشت

کتاب ناطور دشت

زندگی برای همه‌ی ما آن چنان نفس‌گیر و سخت است که گاهی می‌گوییم کاش کسی پیدا شود و سرنوشت مزخرف و پر از دغدغه‌ی ما را بنویسد. مگر موضوعی بهتر از این هم پیدا می‌شود؟ باید به شما بگوییم که دیگر نیاز نیست چنین خواسته‌ای داشته باشید. زیرا جروم دیوید سالینجر، نویسنده‌ی پرطرفدار آمریکایی، قبلا آن را نوشته است. ناطور دشت، داستان همه‌ی ما است. او در رمان تکرار نشدنی‌اش، همان دغدغه‌ها که ما با بند بند وجودمان تجربه کرده‌ایم و همان زندگی نکبت‌باری که با بی‌حوصلگی روزهایش را می‌گذرانیم، در وجود پسری جوان و به اندازه‌ی خودمان معمولی، به تصویر می‌کشد. در واقع منتقدان، این کتاب را پوزخندی سراسر تمسخر به جامعه‌ی مدرن می‌دانند. جامعه‌ای که شخصیت جوانانش را سرکوب می‌کند و در باتلاق ارتباطات بی‌معنا و قوانین پوچ گیرشان می‌اندازد. به طوری که در مرگ روزهایشان فراموش می‌کنند چه کسی هستند و هدف وجودشان چیست، تنها نفس می‌کشند.

 

بینوایان، رمان برتر جهان

بینوایان، رمان برتر جهان

رمان بینوایان، دادخواهی‌ای برای تمام آزادی خواهان جهان است. اثری حماسی از ویکتور هوگو، بزرگترین نویسنده و شاعر سبک رمانتیسم جهان، که در دوران سلطنتی فرانسه چشم به جهان گشوده است. او شصت سال پس از تولدش، دست به خلق شاهکاری جاویدان می‌زند. کتابی که خود نیز بر ارزشش واقف است و آن را هدف نهایی زندگی‌اش، که به آن دست پیدا کرده، می‌نامد. در این رمان شما تنها و تنها با عشق رو به رو هستید. عشق مادر به فرزند، عشق پدری آمیخته با حسادت، جوانانی که به تازگی مفهوم عشق را دریافته‌اند، عشق به وطن و در نهایت عشق به آزادی، در سراسر داستان موج می‌زند. این عشق چنان دقیق به قلم درآمده که اندوهی عمیق در روحتان به یادگار می‌گذارد. زیرا شما نه تنها شخصیت‌های داستان را دوست خواهید داشت، بلکه با بند بند وجودتان احساسات، افکار و انگیزه‌های هر کدام از آ‌ن‌ها را درک خواهید کرد.

 

سینوهه، شکاهکاری از دوران باستان

سینوهه، شاهکاری از دوران باستان

اگر در زمان انتشار رمان سینوهه، تردیدهایی در مورد وجود ماشین زمان در ذهن افراد بود، بدون شک همه‌ی مردم تصور می‌کردند که میکا والتاری برای نوشتن این کتاب، از آن استفاده کرده است. زیرا قلم روان او و زیربینی‌اش در واقعیت‌های تاریخی، باعث شده بتواند اثری خلق کند که گویی زندگی‌نامه‌ی خودش می‌باشد. پزشکی حاذق که در مصر باستان و در دربار فرعون خدمت می‌کرده است. فردی نابغه با زندگی‌ای سراسر شگفتی و اتفاقات هیجان‌انگیز که می‌تواند شما را با دنیای عجیب مصر باستان آشنا کند. دنیایی که طبابت در آن به طرز غیر قابل باوری بسیار پیشرفته است. در این اثر شما با مسائل تاریخی، هیجان برانگیز، پزشکی و فرهنگی سرزمین مصر باستان، هم‌زمان رو به رو خواهید شد. پس به هیچ عنوان لذت مطالعه آن را از دست ندهید.

سخن آخر

ما در فراسوی دانش و این صفحه، شما را با هفت رمان برتر جهان آشنا کردیم. این آثار از سبک‌های فکری و ادبی مختلفی می‌باشند. اما چند ویژگی مشترک دارند. به قلم نویسنده‌ای نابغه نگاشته شده‌اند. داستانی روان، جذاب و خاص دارند. به علاوه درون‌مایه این رمان‌ها در عین منحصر به فرد بودن، بیان کننده‌ی مسائلی جهانی هستند. مسائلی که تمام انسان‌ها در هر گوشه ای از دنیا می‌توانند با تمام وجودشان آن‌ها را درک کنند. شما کدام یک از این آثار را خوانده‌اید؟ اکنون کدام یک را به عنوان کتاب بعدی برای مطالعه در نظر گرفته‌اید؟ خوب است بدانید با سر زدن به کتابخانه‌ی فراسوی دانش می‌توانید به کتاب مورد علاقه‌تان دسترسی پیدا کنید. منتظر دیدگاه‌های شما درباره این آثار جهانی هستیم.

ارسال نظر
https://slot-deposit-10rb.digitalcommons.nc.gov/
https://slot-deposit-qris.digitalcommons.nc.gov/
https://spadegaming.digitalcommons.nc.gov/
https://pg-soft.digitalcommons.nc.gov/
https://habanero.digitalcommons.nc.gov/
https://cq9.digitalcommons.nc.gov/
https://bonus-garansi-kekalahan.digitalcommons.nc.gov/